Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
NEWSY czyli CO U JEZIORKÓW NA TOPIE X

WYCIECZKOWO-TURYSTYCZNIE

12 SIERPIEŃ 2017
MOTO SHOW 2017

BIELSKO BIAŁA

Tak trochę wspominkowo bo w sumie to z wakacji wszystkie fotki na dysku jeszcze.No wiec z Matem i GEJSZĄ byliśmy na takim oto MotoShow. Staliśmy sobie śmiało w sektorze JapanCars Podbeskidzie ,znaczy Gejsza stała bo my oglądaliśmy to i owo, był DRIFT, WRAKrace, konkurs audio i wydechów. Miło spędzony dzionek wśród pięknych maszyn :D

16 WRZEŚNIA 2017
NATO DAYS '17

MILITARNA IMPREZA ROKU :D

Wystawy Statyczne Pojazdy

To już stały punkt naszych "męskich" wyjazdów, spanie tradycyjnie w "mazdocamperze" przy buraczanym polu. Pogoda nie zachwycała, od 5 rano o dach bębnił deszcz , nie zrażamy się jednak plenerowe śniadanko i na wystawy statyczne marsz. Idziemy w mżawce na szczęście po dojściu do bram deszcz ustaje , podstawa chmur wysoka co od razu widać i słychac bo na niebie Eurofigter kosi dosłownie wierzchołki drzew. Ludzi niewielu jak na razie , łazimy zwiedzamy rozmawiamy z żołnierzami.

UZIEMIONE LATADŁA

Wystawy Statyczne Samoloty

Wystawa Bombowców i Transportowców tego roku uboga, człowieki stoją w długich ogonkach żeby wejść do środka, my odpuszczamy bo zwiedziliśmy wszystkie obecne rok temu :D. Samolotów "mniejszych" trochę stoi , łazimy pstrykamy . Mati wpakował się do "naszego" Miga29, potem szwendamy się trochę poza barierkami . Jest kilka cókiereczków którch nie widzieliśmy wcześnie , co jakiś czas nad głowami pokaz dynamiczny , ludków coraz więcej impreza się rozkreca.

WOJSKO W RUCHU

Pokaz Dynamiczny Czeskiej Armii

Na pokazie dynamicznym Czeskiej Armii mamy dobrą miejscówkę stoimy przy barierkach i widzimy telebim :D. Fajerwerki fajne , pojazdy wspierane są z powietrza śmigłowcami. Całość trwa ponad 30 minut , całość jest komentowana przez Czeskiego Generała, co trochę jest dla nas zabawne ( język)

JW AGAT

Z wizytą u komandosów

Na koniec dnia wnikamy na chwilę do Polskich Żołnierzy z Agatu , jest sympatycznie , Mati zalicza kolejną strzelnicę tym razem ASG, przymierza się tradycyjnie do różnego rodzaju broni. W okolicy są jeszcze wojska saperskie, które też odwiedzamy i Mati szuka min :D

LATADŁA

Cały dzień nad naszymi głowami odbywały się pokazy lotnicze , niestety z braku odpowiedniego sprzętu i trochę pogody jest "fotobieda" :D

2 WRZEŚNIA 2017
SŁOWACKI RAJ '17(dzień 3)

DOLINA BIAŁEGO POTOKU

SPOKOJNIE PO PŁASKIM

Dzień kolejny wita nas chłodnym porankiem, dziś pakujemy MazdoCampera i z Podlesoka przemieszczamy się do mieściny Spišské Tomášovce tutaj co prawda nie ma oficjalnego parkingu , ale jadąc wzdłuż szlaku zielonego jest dzikie parkowisko na polanie inni stoją to my też . Szybki przepak i startujemy w stronę przełomu Hornadu, który "przecinamy" i wchodzimy w dolinę Białego Potoku szeroka i malownicza dolina , liczne kładki mostki i podesty , bez utrudnień miło i wygodnie. Mijamy wejście do via ferraty zamieniamy kilka słów z Panem Strażnikiem ( tym samym co wczoraj), który sugeruje nam zmianę planów i zobaczenie ładnego jeziorka. Jeszcze kawałek podchodzimy z biegiem potoku i jesteśmy u wylotu doliny Sokolej która jest naszym dzisiejszym celem.

SOKOLA DOLINA

DRABINOWY SZAŁ

To już ostatnia dolina w Słowackim raju udostępniona turystycznie. Dolina rzadziej uczęszczana pewnie dlatego że daleko trzeba dojść i wrócić, bo walorów ma nie mniej niż inne. Atrakcje zaczynają się niewinnie od niewielkiego wodospodu (Skalný vodopád) i niedużej drabinki , potem jest już "grubo". Stromo wspinamy się pod największy wodospad w Słowackim Raju , Závojový vodopád (Welonowy wodospad 75m), ciąg drabin i mostków jak to mówi Mati ( wybija korki ) łącznie ze 100m pionowych atrakcji i niezłej ekspozycji, bo zaraz następny jest Vyšný vodopád co się łączy w całość. Miedzy powalonymi drzewami wychodzimy na płaskowyż Glac. Mateusz twierdzi że ta dolina "dała mu w kość" bardziej niż wczorajszy Kysel z via ferratą :D

TOMASOWSKA DOLINA

JEZIORKO i VYHLAD

To już ostatni odcinek naszej tegorocznej przygody w Słowackim Raju. Zgodnie ze wskazówkami pana Strażnika schodzimy do niedużego Jeziorka (vodná nádrž Klauzy),gdzie stoi nieduża zapora wykorzystywana niegdyś do spławu drewna aż do Hornadu , my tą drogę pokonujemy pieszo częściowo szlakiem nam nieznanym , a dalej już po naszych "porannych śladach" . Na koniec pozostaje nam wspiąć się na Tomášovský výhľad (byliśmy tutaj też rok temu) gdzie chwilę odpoczywamy i szeroką łąką schodzimy na parking. Sympatyczna pętelka na pożegnanie ze Słowackim Rajem :)

1 WRZEŚNIA 2017
SŁOWACKI RAJ '17(dzień 2)

PRZEŁOM HORNADU

W TŁUMIE RAŹNIEJ :D

Drugiego dnia co świt o 10 ruszamy na szlak , początkowo "kluczymy" między ośrodkami po chwili docieramy jednak do punktu widokowego i mostku rozpoczynającego właściwy szlak. Przełom Hornadu (Prielom Hornádu) chyba najbardziej znany i uczęszczany szlak w Słowackim Raju, co ma oczywiście swoje minusy :D.Początkowo nic nie zapowiadało że będzie tłoczno , aż do pierwszych "atrakcji", normalnie robi się "zatwardzenie" jak pod Giewontem , a że idą wszyscy i we wszystkim ( dzieci w sandałkach itp. ) to jest jak jest. Szlak nie jest łatwy, miejscami jest naprawdę trudno, człowieki naparzają z jednej i drugiej strony ( ten szlak akurat jest obukierunkowy) chwilami jest naprawdę niebezpiecznie. Mamy dziś do przejścia kawał drogi , więc staramy się iść w miarę szybko, na szczęście szlak dość często się rozszerza i można bezpiecznie wyprzedzać, choć nie zdaje się to na wiele bo co łańcuch odpoczywamy nie długo ale jednak. Stupaczki, a jest ich kilka to prawdziwe "progi zwalniające" no nie ma rady suniemy doprzodu. Kanion ładny bardzo , pogoda żyleta więc można podziwiać tym bardziej że czasu na rozglądanie sporo hyhyhyhy. Przygodę z Honradem kończymy przy wylocie Klasztorskiej doliny i wiszącym moście, kolejny odcinek przełomu mamy za sobą, pierwszy "kontakt" mieliśmy rok temu PRZELOM HORNADU 2016

KLASZTORISKO

SZYBKO W GÓRĘ , SZYBKO W DÓŁ

Pierwsza Roklina dnia dzisiejszego Klasztorska (Kláštorská roklina) podoba mi się bardzo , na "dzień dobry" jaskinia , co prawda nieduża ale "Jaskinia to Jaskinia" :D. Wąwóz nieduży ,ale "intensywny" szybko wspinamy się po drabinach wzdłuż kilku wodospadów, człowieki są ale niewielu. Kilka chwil i wychodzimy na otwartą przestrzeń, jesteśmy na Klasztorisku (Kláštorisko) tutaj schodzą się "wszystkie" szlaki Słowackiego Raju, co niestety widać człowieków masa, każdy skrawek ocienionej trawy zajęty :D. W "schronisku"(notabene jedynym w tym rejonie) masakra kolejka jak w PRL-u za papierem toaletowym, ale stoimy płyny trzeba uzupełniać nie tylko wodą :D. Klasztoru nie zwiedzamy bo byliśmy w ubiegłym roku pewnie niewiele się zmieniło. Odpoczywamy czas jakiś i mkniemy dalej, tym razem stromo z górki , są skałki , są łańcuchy i "stupaczki", kilkanaście minut i jesteśmy u celu.

KYSEL

VIA FERRATA

Naszym głównym celem na dzień dzisiejszy jest wąwóz Kysel (Kyseľ) jedna z ładniejszych części Słowackiego raju, przez długi czas zamknięta dla ruchu turystycznego, a rok temu przywrócona w formie via ferraty (żelaznej drogi). Zabawa pierwsza klasa, miejscami widać stare ułatwienia zniszczone przez pożar, leżą na dnie wąwozu zaplatane z konarami . Przejście ferraty niezbyt trudne, akuratne na pierwszą przygodę z takim typem ubezpieczeń. Dwie początkowe liny można traktować jako swojego typu zapoznanie się ze sprzętem, dopiero kolejne wymagają wysiłku i uwagi. Szło się sprawnie, całość to 2 godziny bezpiecznej dawki adrenaliny :D.Mateusz zachwycony, mimo zmęczenia rogal nie schodził mu z buzi. Wisienką na torcie jest wspinaczka na Obrovský vodopad gdzie na szczycie jest mostek widokowy. Myśleliśmy że to juz koniec atrakcji wiec niemała niespodzianka był jeszcze odcinek "turystyczny" ze stupaczkami i łańcuchami, a za nim kolejny odcinek "żelaznej drogi" i jeszcze jeden wodospad. Przy rozstaju szlaków na mały i wielki Kysel ( Malý i Veľký Kyseľ ), zrzucamy "szpej", szybki przepak, rzut na ruszt i dalej w Mały Kysel (Wielki Kysel zwiedzaliśmy rok temu ). Szału ni ma w tej cześci wąwozu, jeden wodospad i kilka kładek, 15 minut i po atrakcjach, a dymać trzeba jeszcze kawał drogi po monotonnym szlaku :(.
Na koniec zostaje nam jeszcze zejście na Camp do Podlesoka, opcje mamy dwie, obie niezbyt atrakcyjne , wybieramy szybszą. Na Campie kolacja na szybko i zasłużony odpoczynek . Dzień intensywny , mega udany :D

31 SIERPNIA 2017
SŁOWACKI RAJ '17(dzień 1)

VELKY SOKOL

NA DOBRY POCZATEK

Po zeszłorocznym wypadzie do Słowackiego Raju (Slovenský raj) byliśmy pewni że wrócimy w te tereny i to szybko. Plan jest prosty , łazimy tam gdzie jeszcze nas nie było :D. Na "pierwszy ogień" idzie najdłuższy i ponoć "najdzikszy" wąwóz Wielki Sokół (Veľký Sokol ). Naszego "minicampera" zostawiamy na parkingu w Pila , gdzie opłacamy też wstęp do parku narodowego i ubezpieczenie. Po drodze do wylotu doliny, uzupełniamy jeszcze płyny w przydrożnej knajpce i rozpoczynamy wędrowanie szlakiem żółtym w głąb wąwozu :D. Początkowo deptamy po leśnej drodze, a następnie po wyschniętym szerokim strumieniu podziwiając wysokie ściany wąwozu , które powoli zbliżają się do siebie. Kamienne wrota to najciaśniejsze miejsce wąwozu , liczne kładki , mostki i drabinki pomagają nam pokonać kilka kaskad i wodospadów. Rothova roklina to kolejna część wąwozu w której podobnie jak wcześniej zainstalowano kilka "ułatwień" dla wędrowców. Końcowa część szlaku to spacer po płaskowyżu GLAC, kilka minut i jesteśmy przy rozdrożu z ławeczkami i szkalowskazem. Mimo że dolina ta jest najdłuższa w całym Słowackim Raju to na pewno nie można narzekać na monotonność , jeśli dodamy do tego cisze i spokój (wyprzedziło nas raptem czworo "szybkobiegaczy") to z pewnością jest to jedno z miejsc w Słowackim Raju warte odwiedzenia .

PIECKY

POD PRĄD :D

Drugą część dnia rozpoczynamy spacerkiem po szerokiej i wygodnej drodze ( Glacka cesta ) początkowo czerwonym, a następnie niebieskim szlakiem dochodzimy do kolejnego rozstaja z wypasioną wiatą turystyczną . Takich wiat jest tutaj wiele , wszystkie są bliźniacze we wszystkich eleganckie mapy aż chce się przysiąść i dychnąć chwilkę :D. I tutaj w czasie planowania biłem się z myślami jaki iść dalej ,czy wybrać nudny jak flaki z olejem szlak czerwony , czy może wejść w Piecki i pyknąć za jednym dniem dwie "rokliny" :D. Kilka słów wyjaśnienia, w Słowackim Raju większość wąwozów jest jednokierunkowa, zalecane jest pokonywanie ich z dołu do góry. Jest godzina 17, środek tygodnia , pusto na szklakach "ładujemy" się więc do wąwozu "pod prąd". Krótkim "łącznikiem" schodzimy stromo po lesie ( nowy szlak zielony ) i od razu zaczynają się "atrakcje". Stredné Piecky bo tylko ta cześć jest udostępniona dla ruchu turystycznego to ciasny wąwóz z licznymi ułatwieniami, dużą cześć przechodzimy po mostkach czy też "stúpačkach" takich półkach powieszonych na zboczach wąwozu, są też dwie pionowe drabiny ( w tym najdłuższa w całym Słowackim Raju ). Miejsce urokliwe , spotkaliśmy jednego turystę. Z wąwozu wychodzimy prosto do wsi Hrabušická Píla gdzie czeka nasz minicamper :D.Po drodze na Camp zbieramy jeszcze drewno na ognicho , meldujemy się na Autocampingu Podlesok gdzie rozbijamy "obóz "

7 LIPCA 2017

NIGHTFALOWIE W ŻYWCU part 2

ŻAROWE ATRAKCYJE

5 LIPCA 2017

NIGHTFALOWIE W ŻYWCU

LOKALNE ATRAKCYJE

16 CZERWCA 2017
GÓRA PARKOWA '17(dzień 6)

ROZTOKA WIELKA i ŁOSIE

ZWIEDZIANIE po DRODZE

Niejako po drodze obejrzeliśmy jeszcze dwie cerkwie, pogoda niepewna wiec wracamy na bazę

PARK LINOWY

SPACER PO LINACH

I tyle z urlopu :D

15 CZERWCA 2017
GÓRA PARKOWA '17(dzień 5)

DRUGI RAJD po BESKIDZIE

Tym razem udaliśmy się na "rajdowanie" w okolice Muszyny, na koniec dnia uderzyliśmy też wzdłuż Popradu aż do granicy i wrócili przez górki :).

MUSZYNA - BASZTA

ZŁOCKIE

MOFETY

JASTRZĘBNIK

MUSZYNA - OGRODY SENSORYCZNE

MUSZYNA - MAGICZNY OGRÓD

LELUCHÓW I DUBNE

14CZERWCA 2017
GÓRA PARKOWA '17(dzień 4)

SŁOTWINY

REKONESANS

Poranne zwiedzanie i spacerowanie po "dzielnicy" Słotwiny.

KRYNICA

ZWIEDZANIE

Miejskie Szwendactwo pospolite :P
Do przodu
| WSPÓŁPRACA | LINKI |
Wszelkie prawa do fotografii znajdujacych się na tej stronie sa zastrzeżone