Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl
NEWSY czyli CO U JEZIORKÓW NA TOPIE X

1 WRZEŚNIA 2017
SŁOWACKI RAJ '17(dzień 2)

PRZEŁOM HORNADU

W TŁUMIE RAŹNIEJ :D

Drugiego dnia co świt o 10 ruszamy na szlak , początkowo "kluczymy" między ośrodkami po chwili docieramy jednak do punktu widokowego i mostku rozpoczynającego właściwy szlak. Przełom Hornadu (Prielom Hornádu) chyba najbardziej znany i uczęszczany szlak w Słowackim Raju, co ma oczywiście swoje minusy :D.Początkowo nic nie zapowiadało że będzie tłoczno , aż do pierwszych "atrakcji", normalnie robi się "zatwardzenie" jak pod Giewontem , a że idą wszyscy i we wszystkim ( dzieci w sandałkach itp. ) to jest jak jest. Szlak nie jest łatwy, miejscami jest naprawdę trudno, człowieki naparzają z jednej i drugiej strony ( ten szlak akurat jest obukierunkowy) chwilami jest naprawdę niebezpiecznie. Mamy dziś do przejścia kawał drogi , więc staramy się iść w miarę szybko, na szczęście szlak dość często się rozszerza i można bezpiecznie wyprzedzać, choć nie zdaje się to na wiele bo co łańcuch odpoczywamy nie długo ale jednak. Stupaczki, a jest ich kilka to prawdziwe "progi zwalniające" no nie ma rady suniemy doprzodu. Kanion ładny bardzo , pogoda żyleta więc można podziwiać tym bardziej że czasu na rozglądanie sporo hyhyhyhy. Przygodę z Honradem kończymy przy wylocie Klasztorskiej doliny i wiszącym moście, kolejny odcinek przełomu mamy za sobą, pierwszy "kontakt" mieliśmy rok temu PRZELOM HORNADU 2016

KLASZTORISKO

SZYBKO W GÓRĘ , SZYBKO W DÓŁ

Pierwsza Roklina dnia dzisiejszego Klasztorska (Kláštorská roklina) podoba mi się bardzo , na "dzień dobry" jaskinia , co prawda nieduża ale "Jaskinia to Jaskinia" :D. Wąwóz nieduży ,ale "intensywny" szybko wspinamy się po drabinach wzdłuż kilku wodospadów, człowieki są ale niewielu. Kilka chwil i wychodzimy na otwartą przestrzeń, jesteśmy na Klasztorisku (Kláštorisko) tutaj schodzą się "wszystkie" szlaki Słowackiego Raju, co niestety widać człowieków masa, każdy skrawek ocienionej trawy zajęty :D. W "schronisku"(notabene jedynym w tym rejonie) masakra kolejka jak w PRL-u za papierem toaletowym, ale stoimy płyny trzeba uzupełniać nie tylko wodą :D. Klasztoru nie zwiedzamy bo byliśmy w ubiegłym roku pewnie niewiele się zmieniło. Odpoczywamy czas jakiś i mkniemy dalej, tym razem stromo z górki , są skałki , są łańcuchy i "stupaczki", kilkanaście minut i jesteśmy u celu.

KYSEL

VIA FERRATA

Naszym głównym celem na dzień dzisiejszy jest wąwóz Kysel (Kyseľ) jedna z ładniejszych części Słowackiego raju, przez długi czas zamknięta dla ruchu turystycznego, a rok temu przywrócona w formie via ferraty (żelaznej drogi). Zabawa pierwsza klasa, miejscami widać stare ułatwienia zniszczone przez pożar, leżą na dnie wąwozu zaplatane z konarami . Przejście ferraty niezbyt trudne, akuratne na pierwszą przygodę z takim typem ubezpieczeń. Dwie początkowe liny można traktować jako swojego typu zapoznanie się ze sprzętem, dopiero kolejne wymagają wysiłku i uwagi. Szło się sprawnie, całość to 2 godziny bezpiecznej dawki adrenaliny :D.Mateusz zachwycony, mimo zmęczenia rogal nie schodził mu z buzi. Wisienką na torcie jest wspinaczka na Obrovský vodopad gdzie na szczycie jest mostek widokowy. Myśleliśmy że to juz koniec atrakcji wiec niemała niespodzianka był jeszcze odcinek "turystyczny" ze stupaczkami i łańcuchami, a za nim kolejny odcinek "żelaznej drogi" i jeszcze jeden wodospad. Przy rozstaju szlaków na mały i wielki Kysel ( Malý i Veľký Kyseľ ), zrzucamy "szpej", szybki przepak, rzut na ruszt i dalej w Mały Kysel (Wielki Kysel zwiedzaliśmy rok temu ). Szału ni ma w tej cześci wąwozu, jeden wodospad i kilka kładek, 15 minut i po atrakcjach, a dymać trzeba jeszcze kawał drogi po monotonnym szlaku :(.
Na koniec zostaje nam jeszcze zejście na Camp do Podlesoka, opcje mamy dwie, obie niezbyt atrakcyjne , wybieramy szybszą. Na Campie kolacja na szybko i zasłużony odpoczynek . Dzień intensywny , mega udany :D

16 wrzesnia 2018

SOKOŁOWSKO
CHWILA W GÓRACH KAMIENNYCH

GŁAZY KRASNOLUDÓW
PODEJŚCIE DRUGIE (LEWE) :)

Do przodu
| WSPÓŁPRACA | LINKI |
Wszelkie prawa do fotografii znajdujacych się na tej stronie sa zastrzeżone